Безпечна поведінка дітей під час дорожнього руху

/Files/images/72442958.jpg

«Навчання дітей правилам дорожнього руху»

Доповідь з досвіду роботи.

План

  1. методичне (теоретичне) обґрунтування
  2. Актуальність проблеми
  3. Мета. Завдання
  4. Новизна даної теми
  5. Опис досвіду в практиці
  6. Результативність
  7. Перспектива
  8. Література

Дошкільний вік - це важливий період, коли формується людська особистість. Визначити, правильно чи неправильно поводиться людина в тих чи інших обставинах дуже складно. Найчастіше діти недооцінюють або переоцінюють свої сили. Бажання виглядати сильними і сміливими перед товаришами спонукає дитину порушувати правила дорожнього руху (перебігати дорогу близько йде транспортом, на змінний сигнал світлофора, чіплятися за автобус і т. д.) Саме тому дитячий травматизм залишається пріоритетною проблемою суспільства. З кожним роком все інтенсивніше стає дорожній рух. В числі проблем, породжених числом автомобілів, на першому місці стоїть аварійність та дорожньо-транспортний травматизм, тому навчання дітей правилам дорожнього руху необхідно приділяти особливу увагу.
Дитина - це не маленький дорослий, його організм перебуває у стані зростання й розвитку. І не всі психічні функції, необхідні для адаптації в навколишньому світі, повністю сформовані. Діти дуже збудливі, динамічні і в той же час розпорошені, не вміють передбачити небезпеку, правильно оцінювати відстань до автомобіля, що наближається, його швидкість і свої можливості, тому необхідно привертати увагу засобів масової інформації, громадськості, працівників автотранспортних підприємств, батьків до цієї проблеми.
Актуальність навчання дітей дошкільного віку основ безпеки життєдіяльності в наш час не викликає сумнівів. Це проблема пов'язана з тим, що у дітей цього віку відсутній та захисна психологічна реакція на дорожню обстановку, яка властиво дорослим. Їх жага знань, бажання постійно відкривати щось нове, часто ставить дитину перед реальними небезпеками, зокрема на вулицях міста. Тому з'явилося бажання і необхідність, граючи, вивчати з дітьми правила дорожнього руху, формувати у дітей навички усвідомленого безпечної поведінки на вулицях великого міста, забезпечуючи тим самим здоровий спосіб життя.
Перед початком роботи, поставила перед собою мету: підготувати дітей дошкільного віку до безпечної участі в дорожньому русі. Для досягнення даної мети потрібно рішення наступних завдань:

  1. створити у групі необхідні умови для навчання дітей правилам дорожнього руху, допомогою виготовлення атрибутів
  2. уточнити і розширити уявлення дітей про всіх учасників дорожнього руху.
  3. навчити дітей своєчасно та правильно реагувати на будь-яку дорожню ситуацію, самостійно приймати потрібні рішення.
  4. формувати у дітей відповідні знання, уміння і навички до успішного оволодіння азбукою дорожнього руху.

Для роботи підготувала необхідний інформаційний матеріал по темі: «Знайомство з правилами дорожнього руху для дітей і дорослих, оформила предметно-розвиваюче середовище групи активізують ігровим і дидактичним матеріалом. Спільно з батьками в групі оформила куточок з правил дорожнього руху. Підготувала методичні посібники з урахуванням вікових особливостей дітей: ігри, сценарії розваг, вистав, екскурсій, консультації для педагогів і батьків. Оформила дидактичний матеріал: настільні ігри, дорожні знаки, комплекси цікавих ігор і вправ, книги, розмальовки, енциклопедії. Організовувала і проводила інтегровану освітню діяльність через різні види діяльності по ознайомленню дітей з правилами дорожнього руху. В ігрової та продуктивної видах діяльності використовувала макети за правилами дорожнього руху.
У молодшій групі познайомила дітей з транспортом і його призначенням. При вивченні світлофора пояснила значення червоного і жовтого сигналів, як забороняють рух і значення зеленого сигналу як дозволяючого рух. На прогулянках проводила спостереження за рухом транспорту, пішоходів, вчила дітей розрізняти транспортні засоби за назвою та величиною (великий і маленький), легковий автомобіль, автобус, трамвай та ін. Пояснила дітям, наскільки справжні автомобілі небезпечніше порівняно зі знайомими їм іграшковими. На заняття в групі використовувала наочне моделювання дорожніх ситуацій. Для розвитку правильної орієнтації дітей у просторі навчала їх визначати місце знаходження предметів і їх розмірів.

З дітьми середнього дошкільного віку продовжила навчання орієнтуванню на місцевості, а саме на території дитячого садка, пояснювала, що самостійно за її межі виходити не можна. Під час прогулянок за територією дитячого садка розширювала знання дошкільнят про транспортних засобах, їх призначення і конструктивні особливості. Показувала дітям ті вулиці, на яких пішоходи знаходяться в безпеці: тротуар, пішохідні переходи, світлофори. Під час ігрової діяльності складали розповіді про дорожніх ситуаціях, розігрували інсценування. Для цього використовувала ілюстрований матеріал: книги, плакати із зображеннями різних дорожніх ситуацій. Пропонувала дітям дидактичний матеріал (завдання з штриховці, дриблінгу, домальовування предметів).
З дітьми старшого дошкільного віку продовжила знайомство дітей з особливостями дорожнього руху транспорту та пішоходів, а також з основними поняттями дорожнього «словника». Під час екскурсій по вулицях міста звертала увагу дошкільників на правильні і не правильні дії інших пішоходів, при цьому, стежила за тим, щоб діти самі розповідали, що саме деякі пішоходи роблять не правильно, чому їх дії небезпечні і що потрібно робити, щоб бути в безпеці. Під час ігор у групі використовувала наочний ілюстративний матеріал, дидактичні ігри, сюрпризный момент. Цікавою і ефективною формою роботи стала організація ігор змагань: «Що? Де? Коли?», «Подорож в країну правил дорожнього руху», « Знавці правил дорожнього руху»; інсценувань: «Ми їдемо, їдемо, їдемо....»; « В країні светофории», « Школа світлофорних наук». Використовувала в ігровій діяльності дітей макети «Парковка», «Вулиці міста», «заправна станція». Проводила сюжетно - рольові ігри: « Автомайстерня», «Водії і пішоходи», «заправна станція», «Автомийка». Протягом всього часу намагалася перетворити навчання в захоплюючу гру. Всю роботу проводила планово, систематично, охоплюючи всі види дитячої діяльності.
До проведення даної роботи залучала батьків. На батьківських зборах ознайомила зі значенням, важливістю та необхідністю навчання дітей правилам дорожнього руху. Регулярно проводила бесіди, давала рекомендації, крім того, використала такі форми роботи як: анкетування, консультації, спільне виготовлення атрибутів. Запрошувала батьків на відкриті заняття, спільні розваги, екскурсії по ППД.
У результаті: у групі створена оригінальна активізує предметне середовище, розширився кругозір вихованців, підвищилася соціальна компетенція дошкільників, підвищилася культура поведінки дітей на вулиці і в громадському транспорті, збільшилась зацікавленість батьків у співпраці з дитячим садом, вихованці придбали навички і вміння безпечної взаємодії з навколишнім середовищем, навчилися оцінювати, аналізувати дорожню обстановку і ситуацію.
В перспективі планую продовжити поповнювати макетну середу по ПДР в групі, створити автоплощадку на території дитячого садка, залучити до спільної роботи школярів та працівників ДАІ

Література
1.« Три сигналу світлофора» В. А. Добрякова, Н.В Борисова, Т. А. Паніна, С. А. Уклонская.
2.«Дорожні знаки для меленьких пішоходів» Р. П. Шалаєва
3.«Червоний, жовтий, зелений» Е. А. Воронова.
4.«Дошкільнятам про правила дорожнього руху» М. Ф. Філенко.
5.«Азбука дорожнього руху» К. Б. Боряева
6.«Безпека на дорогах. Спасибі світлофор» Н.І. Маркін, М. Н. Денисов.
7.«Безпека на дорогах. Пішоходи - всюдиходи». Н.І. Маркін, М. Н. Денисов.

Кiлькiсть переглядiв: 68