Сторінка музичного керівника
Нікітіна Христина Валеріївна, освіта базова вища, стаж роботи 17 років
Стрєльник Ольга Павлівна, освіта базова вища, стаж роботи 30 років.
Однією з основоположних цілей сучасного суспільства є формування особистості, що має розвинену духовність, основи якої закладаються ще в дошкільному віці.
Важливу роль у духовному становленні особистості відіграє музика. Музика - один із засобів пізнання дитиною навколишнього життя,дійовий засіб формування особистості дитини.
Музичне мистецтво - один з найважливіших і наймогутніших засобів виховання.
Сила музичного мистецтва - у впливі на дитину через почуття . Система музичного виховання дітей дошкільного віку ґрунтується на глибоких теоретичних основах,що дають напрям розвиткові здібностей і характеру майбутньої дорослої людини. Враження дитини сильні,глибокі і часто залишаються на все життя. І тому використання музики в процесі виховання дітей-дошкільників – є одним з найважливіших завдань педагогіки.
Завдання музичного виховання дітей випливають із завдань загально-суспільного виховання громадян:
- Естетичного;
- Морального;
- Розумового;
- Фізичного.
Вони передбачають:
- Виховання сприйнятливості,любові та інтересу до музики ;
- Збагачення музичних вражень дітей, ознайомлення їх з різноманітними музичними творами;
- Ознайомлення з найпростішими музичними поняттями і прищеплення навичок співів та музично-ритмічних рухів;
- Розвиток музичних здібностей дітей:
- Загальної емоціональної чутливості;
- Спеціальних здібностей – мелодійного слуху;
- Ладового чуття ;
- Почуття ритму.
- Формування музичного смаку та оцінного ставлення до музики ;
- Розвиток активного ,творчого ставлення до музики .
Музичне виховання є могутнім засобом, який сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Музика, особливо співи, поліпшують мову дітей. Співаючи , діти змушені протяжно вимовляти слова, що формує чітку вимову, сприяє правильному засвоєнню слів. Крім того, слова в пісні підпорядковані певному ритму, що також допомагає вимові важких звуків і складів.
Музика – могутнє джерело думки. Без музичного виховання неможливий повноцінний розумовий розвиток дитини. Першоджерелом музики є не тільки навколишній світ, а й сама людина, її духовність, мислення і мова. Музичний образ по-новому розкриває перед людьми особливості предметів і явищ дійсності. Увага дитини немовби зосереджується на предметах і явищах, які в новому світлі відкрила перед нею музика, і її думка малює яскраву картину, а ця картина проситься в слово.
“Пізнання світу почуттів неможливе без розуміння й переживання музики, без глибокої духовної потреби слухати музику і діставати насолоду від неї”, - писав В. Сухомлинський. Він же наголошував: “Без музики важко переконати людину, яка вступає в світ, у тому, що людина прекрасна, а це переконання , по суті , є основою емоційної, естетичної, моральної культури”.
Дитина творить словом, черпаючи в навколишньому світі матеріал для нових уявлень і роздумів.
Тому музичне виховання є могутнім засобом, який сприяє всебічному і гармонійному розвитку особистості.