з нагоди всеукраїнського дня дошкілля з 14 серпня по 15 вересня 2017 року було проведено міський конкурс професійної майстерності педагогічних працівників "діти - наше майбутнє".

Педагоги нашого ДНЗ представили конкурсні матеріали та зайняли призові місця.
Ведренко Людмила Олександрівна - вихователь гр. "Веселка", тема роботи "Осінній натюрморт з хризантемами", зняла ІІ місце.

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇРАДИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 44 «ПРОЛІСОК»

Вул. Центральна,буд.111, тел. 062-377-03-98

Заняття по зображувальній діяльності для дітей старшого дошкільного віку на тему:

«ОСІННІЙ НАТЮРМОРТ З

ХРИЗАНТЕМАМИ»

Вихователь:

Ведренко Л.О.

м. Селидове, 2017

МЕТА: продовжувати знайомство дітей з жанром живопису – натюрморт. Викликати активний інтерес, емоційний оклик на художні твори, бажання розглядати їх. Вчити створювати натюрморти з квітами, доповнюючи елементами за власним бажанням, передавати характерні особливості квітів хризантем, їх колір, форму. Розвивати уяву, вміння добирати кольори і поєднувати їх. Виховувати естетичний смак.

ОБЛАДНАННЯ: ілюстрації картин з зображенням натюрмортів, зокрема І.Т. Хруцького «Квіти і плоди». Записи музичних творів «Сентиментальний вальс», «Ала квіточка», акварельні фарби, гуаш, аркуші паперу А4, поролон, клейові пензлики, звичайні пензлики для малювання, букети хризантем в вазах, бархатний папір різних кольорів, «повітряний душ».

ПОПЕРЕДНЯ РОБОТА: Д/г «Склади натюрморт», д/г «Підбери фарби», які використовував художник в картині. Розглядання ілюстрацій картин відомих художників. Виготовлення рамок, з використанням осінніх листочків.

Хід:

Вихователь: Завітала осінь

До нас в Україну,

Одягла червоне

Намисто Калину

Запитання: Як можна інакше назвати осінь?

Відповідь дітей (красуня, чарівниця, художниця, трудівниця, господиня, муляр інші варіанти)

Вихователь: Але осінь дуже швидко змінюється

Облітають квіти,

Обриває вітер

Пелюстки печальні

В синій тиші

Ось так незабаром мине краса Золотої Осені. Але як хочеться, щоб залишилися спогади про цю чарівну пору.

Щоб ви порадили зробити?

Відповідь дітей

Вихователь: Сьогодні я вас запрошую в королівство принца живопису Натюрморта. Але в це королівство можна потрапити тільки тоді, як виконаєш правильно завдання:

1. Плаче Осінь дощиком дрібним

--- вибери стрічки, які нагадують осінній дощ. Як називаються ці кольори? (холодні)

2. Жовтогарячим,

Червоним вогнем

Дерева палають

----- Чи справді дерева палають?

Вибери стрічки тих кольорів, які подарували Осінь деревам які їх називають? (теплі). Загорніть ці стрічки равлика, заховайте в долоньках, відчуйте тепло бабиного літа.

( Діти заходять в ізостудію)

Вихователь:Ось ми потрапили з вами в королівство Натюрморта. Але самого принця ми не побачимо, тому він зберігає чужі таємниці, адже і само слово Натюрморт – чарівне на таємниче. Давайте промовимо його голосно, тихо, пошепки, здивовано, з розчаруванням, з захопленням.

Діти розглядають картини

Вихователь: Що на них зображено? ( відповідь дітей)

Іноді люди не помічають красу предметів, а художники дуже уважні люди. Їх радує, дивує форма, незвичайність, колір предметів. Кожна річ на полотні ніби каже, яка вона красива. Особливо гарно вони виглядають, коли зібрані разом. Вони немов сперечаються, хто головний, тесняк сусіда, показуючи красу один одному. Художник допомагає нам зрозуміти це таємниче життя предметі. Він розповідає не тільки про речі, але й про людей, які створювали, вирощували. Краса предметів на полотнах художників буде жити вічно.

---- Розповідь легенди про художника Аппеліуса.

Вихователь звертає увагу дітей на буки хризантем в вазах.

Хризантема тайну знає

Аж під осінь зацвітає,

Щоб її красою ми

Милувались до зими.

Запитання: якої форми квіти, яке забарвлення? Що нагадують квітки? Який букет вам більше до вподоби?

---Д/г «Підбери фон до букета»

Вихователь розповідає про незвичайну подію, яка трапилась в королівстві Натюрморта.

Одного разу принц вирішив намалювати букет хризантем. Поставив їх у вазу і вийшов. На поличці лежав клейовий пензлик. Він так захопився красою квітів, що не помітив, як опинився біля вази. Пензлик розправив свої щетинки, щоб бути схожим на ті чудові квіти, стрибнув у жовту фарбу, а потім почав танцювати на папері, кружляючи і підстрибуючи навколо себе. Коли повернувся принц Натюрморт то побачив на аркуші гарні жовті квіти.

--- Вихователь пропонує дітям намалювати осінній букет с хризантем, використовуючи можливості клейового пензлика.

--- Виховання роботи дітьми:

*** Зробити простим олівцем набросок вази і предметів поруч.

*** Клейовими пензликом намалювати квіти хризантем ( опустити пензлик в потрібну фарбу, можна додати на щетинки іншого кольору, опустити пензлик вертикально на аркуш, підняти і знов опустити, повертаючи пензлик навколо себе).

*** Намалювати зелені стеблинки і листочки.

*** Прикрасити вазу.

*** За допомогою поролонової губки нанести відбитки фарби навколо зображення вази з квітами.

*** Підібрати рамку для малюнку.

--- Виставка робіт.

Запитання: як можна використовувати ці неповторні, чудові натюрморти.

Меньшикова Тетяна Олександрівна - вихователь логопедичної гр. "Бджілка", тема "День народження Даші мандрівниці", заняла ІІ місце.

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №44 «ПРОЛІСОК» вул. Центральна, буд.111 тел. 062377-03-98 Конспект інтегрованого заняття «День народження Даші мандрівниці» Вихователь: Меньшикова Тетяна Олександрівна м. Селидове 2017

Програмовий зміст. Уточнити знання дітей про святкування дня народження, продукти харчування. Формувати вміння дітей висловлювати власну думку, пояснювати її. Вправляти в узгодженні іменників з прикметниками, складанні речень, розумінні символів. Поглибити розуміння слова «солодкий». Розвивати дрібну моторику, мовленнєве дихання. Викликати емоційне задоволення. Виховувати доброзичливість, творчість та фантазію. Словник: страва, яєчня, омлет, крупа, полуниця – полуничний, яблуко – яблучний, риба – рибний, курка – курячий, пшоняна каша, гречана каша, рисова каша, тістечко, солодкий – онук, голосок (улесливий), стіл. Обладнання: лист від Даші мандрівниці, лялька Даша, журнал, схеми, клубок, «чарівна» торбинка з продуктами (яйце, курка, полуниця, яблуко,риба, макарони, гречана крупа, рисова крупа, пшоняна крупа), повітряні кульки, постер « З днем народження», іграшковий посуд, серветки, макет торту, магнітні тістечка та прикраси до них, «Коктейль радості» (пластикова пляшка з отворами по боках, коктейльною соломинкою в кришці та паперовими блискітками всередині) – по кількості дітей, жмаканий папір, пензлі, клей, музичний супровід. Хід заняття. Організаційний момент. Вихователь. Вранці, коли я йшла до дитячого садка, мені зустрілась листоноша. Вона віддала мені листа (на конверті зображення Даші мандрівниці). - Як ви гадаєте, від кого цей лист? - Про що пише Даша? Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні в мене радісний день! Хочу його відсвяткувати з вами! Роздивіться загадкові малюнки та визначте яке в мене свято?Даша мандрівниця.

Вихователь. - Які свята позначають ці зображення?( Ялинка - Новий рік, вісімка - 8Березня, торт – день народження.)- Яке свято сьогодні у Даші? Чому ви так гадаєте? - Що необхідно приготувати для святкування дня народження? (Прикрасити кімнату, накрити святковий стіл, приготувати подарунки, причепуритися.) - Як можна прикрасити кімнату до святкування дня народження? Діти за домовленістю вішають повітряні кульки та вітальний постер. Вихователь. Кімната прикрашена, можна починати готувати святкові страви. Пальчикова гімнастика « Кухарі». Ми веселі кухарі (почергове плескання долоньками та кулачками) Страви знаємо будь – які. А щоб їх приготувати (пальчики «вітаються») Треба продукти називати. Дидактична гра « Чарівна торбинка». Діти почергово дістають продукти з торбинки, називають їх та страви, які можна з них приготувати. Вихователь. Ми вже знаємо які в нас є продукти. Але ж готувати треба тільки улюблені страви. Вправа «Павутинка». Діти сідають на стільці розташовані по колу. Вихователь, залишаючи у себе нитку, передає клубок дитині, яка сидить напроти, та називає свою улюблену страву. Дитина приймає клубок, ниткою обвиває вказівний палець, за зразком вихователя називає свою улюблену страву, передає також клубок дитині напроти. Таким чином складаємо меню з улюблених страв. . Вихователь. - А кому до вподоби шоколад ? ФІзкультхвилинка. Шоколад малята їли (імітують жувальні рухи) Трошки щічки забруднили. (показують долоньками на щічки) Що ж робити, любі діти? (хитають головою) Треба личенька умити. (імітують рухи умивання) Хутко діти умивались, Рушничками утирались . (витираються імпровізованим рушничком) Чепурились залюбки(ставлять руки в боки і крутять тулубом В нас охайні малюки! ліворуч – праворуч) Вихователь. А улюблена страва Даші сховалась у цих малюнках, спробуємо її розгадати.

Даша любить кашу. Діти промовляють чистомовку разом та індивідуально. Вихователь. Даша любить кашу,а ви, діти? Мімічна гімнастика «Каша». Вихователь. Я буду називати смаки каш, якщо вам така каша до вподоби – посміхніться, якщо ні – зморщить носика. Кисла каша, солона каша, гірка каша, солодка каша. А що, крім каші, ще буває солодким? Вправа «Солодкі слова» . Діти називають різноманітні солодощі. Вихователь. Одного разу я почула, як бабуся зверталась до свого онука: «До вечора, мій солоденький». Чому вона так сказала, чи може бути онук солоденьким? Діти висловлюють свої думки. Іноді голос називають солодким. Чому? Пам'ятаєте, як хвалила лисиця колобка? Чи можете ви таким лагідним, приємним голоском вимовити: «Колобок, який ти гарненький!» Вправа «Солодкий голосок». Ще солодкимисловамиможуть бути лагідні, ніжні, приємні слова, які кажуть тому кого люблять. Чи часто ви промовляєте солодкі слова? Але солодкі слова інколи можуть бути і не зовсім лагідними, їх вживають нещирі люди, підлабузники, для того щоб задобрити когось і мати з того вигоду. Як ви розумієте вираз «солодкий стіл»? В нас обмаль часу для приготування страв, тому пропоную для нашого солодкого столу виготовити торт та тістечка. Продуктивна діяльність. 1 підгрупа (середній вік) прикрашає макет торту різнокольоровими кульками зі жмаканого паперу. 2 підгрупа (старший вік) прикрашає тістечка. Дітям пропонується обрати схеми. За схемою обираються магнітні тістечка ( у формі сердечка, квітки,круга) та магнітні прикраси до них (полуниці, вершки, карамельні прикраси тощо).

Вихователь. Мидобре попрацювали, торт та тістечка готові. Що далі будемо робити? (Накривати на стіл.) Як зробити так, щоб усім вистачило приборів? Діти накривають на стіл, виставляють приготовані солодощі. Лунає музика з мультсеріалу «Даша – мандрівниця», з'являється лялька Даша. Діти зустрічають її, запрошують присісти, водять хоровод. Гра «Іменинний пиріг». Діти стоять у великому колі, лялька Даша –усередині. Вихователь. Принесли у дитсадок Іменинний пиріжок. (Діти йдуть по колу.) Ось такий вузенький, (Діти піднімають руки вперед, долоні одна навпроти одної.) Ось такий низенький, ( Діти присідають,руки відводять уперед долонями вниз.) Ось такий завдовжки, (Діти піднімаються , руки розводять у сторони.) Даша, ти часу не гай , Привітання приймай ! (Діти висловлюють привітання та побажання.) Дуже весело у нас, Танцювати настав час. (Діти, стоячи на місці і поклавши руки на пояс, виконують танок.) Вихователь. Дашу ми вже привітали, Танок для неї станцювали. Час до столу запросити Та коктейлем пригостити. Дихальна вправа «Коктейль радості» . Діти вдихають повітря носом , роблять видих через рот у коктейльну трубочку так, щоб блискітки у пляшці піднялись та розлетілись. Діти пригощають Дашу солодощами,а вона - їх цукерками. На згадку про веселе день народження Даша дарує дітям журнал з її пригодами.

Зіва Ольга Василівна - вихователь логопедичної гр. "Бджілка", тема "Музичний фестиваль. Сузір*я талановитих дошкільнят", заняла ІІ місце.

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД №44 «ПРОЛІСОК» вул. Центральна, буд.111 тел. 062377-03-98

МУЗИЧНИЙ ФЕСТИВАЛЬ

«Сузір’я талановитих дошкільнят »

М.Селидове

2017

Ведуча - В святково прибраному залі,

Де сяють весело вогні

І звуки музики лунають,

Зібралися у «Проліску» всі ми.

Свої вітання шлють малята,

Вони готувались завзято до свята!

Дитина - У нас у «Проліску» - своя держава,

Тут що не день - своя забава.

Дитина Ми ніколи не сумуємо:

І співаємо, і танцюємо!

Дитина - А наші дівчата естраду полюбляють,

Співаків відомих багато знають.

Дитина - Я люблю пісні про любов.

Особливо, коли їх співає Пономарьов.

Дитина - Моє серце завмирає,

Коли Вакарчук виступає.

Дитина - А я про все на світі забуваю,

Коли Дідзьо заспіває.

Дитина - І сьогодні ми будемо відомі артисти,

Музиканти, гумористи, співаки й танцюристи.

Ведуча - Усі учасники готові виступати,

А глядачі аплодувати.

І для нас щира радість, що нині

Випала нагода представитись кожній творчій дитині.

Отож, більше часу не гаємо,

Фестиваль «Сузір΄я талановитих дошкільнят» розпочинаємо!

- 1 -

Талант в кожному визріває по-своєму. А ось рецепт розвитку талантів схожий - це теплі відносини, довіра та зацікавленність рідних у сім΄ї. Це спрацьовує завжди. І в цьому ми можемо переконатися на подіях сучасного веселого мультсеріалу «Барбоскіни». З родиною барбоскіних вам сумувати не доведеться! Кумедні песики завжди вигадають чим себе розважити.

посередині зали. Ліза з΄являється з тацею, на якій лежить гора яєць, обходить по колу.

Роза - Лізка! Ти що у квочки подалась?

Ліза обертається, передражнює Розу та зникає за лаштунками. Вибігає Малюк з паперовим літачком, натикається на Розу, пробігає в бік зали.

Роза - Ой, Малюк, ти чого у шапці?

Тут же виходить Дружок, відходить в інший бік, сідає.

Роза - Ви що оглухли?!

Ліза (із-за лаштунків) - А-а-а…

Дружок (виймає вату з вушей) - І так увесь день… (зітхає).

Роза - Ліза! Лізка! Замовчи!

Ліза (виглядає із-за лаштунків) - Чому? (виходить у зал)

Я - малесенька співачка, і тренуюсь кожен день.

Стану зіркою естради - заспіваю вам пісень.

А ще також мрію маю - на Євробаченні співати.

Там усіх зірок відомих зможу я перемагати.

Роза - Ой! Я просто в захваті! А до початку Євробачення можно помовчати! Ліза!

Ліза - Що?! Відсутність тренування - це загибель для голосу… А-а-а… Кх-кх-кх… Хвилиночку…

Ліза забігає за лаштунки, звучить звук розбитого яйця.

Дружок - Коли Лізка п΄є яйця, можна почути тишу… О! У мене виникла ідейка… (Дістає шоколадку, заманює). Лізка! Ням, ням… Який смачний шоколад… Будеш?

- 2 -

Виходить Ліза.

Ліза - А це не шкідливо для зв΄язок?

Всі - Ні-і-і!!!

Ліза бере шоколадку, зникає за лаштунками.

Малюк - Спрацювало…

Всі полегшено зітхають, але знову чується спів Лізи.

Ліза (виглядає із-за лаштунків). - Дякую, я наїлась. А-а-а…

Дружок - Треба їй було снодійного в солодощі підложити.

Роза - Тепер прийдеться чекати, коли вона поїде на гастролі та стане зіркою...

Малюк - Ми так довго не витримаємо…

Ведуча - Не засмучуйтесь, я знаю, що треба робити! Лізонька!.. Ти дуже талановита. Але у тебе зараз формується голос, і якщо ти його зірвеш, то ніколи не зможеш вже співати. Тому тобі краще помовчати та поберегти свої голосові зв΄язки.

Ліза - Якщо мені співати не можна! Ой (пошепки), кричати ж не треба… Буду опановувати… О, барабан… Не пропадати ж таланту…

Ліза барабанить, виходить. Герої слідкують за нею.

Всі - Лізка! Припини!

Ведуча - А нам, гадаю, якраз буде вчасно,

Щоб був дійсно чудовий настрій

І сумувати, звісно, не варто.

Краще зустрінемось з піснею й жартом.

I. Конкурс «Веселий дзвіночок» (виконання жартівливої пісні з інсценуванням)

Малюк, Ліза, сидячи за столом, малюють. Роза роздивляється книжку.

Роза - Як романтично… Колись і у мене буде бал… Бал,бал,бал… (Встає, кружляє по залу). Чарівна музика, дивовижні сукні… (Зупиняється). Ну ось, все пропало!

- 3 -

Малюк - Роза, що у тебе пропало?

Роза - Все пропало! Мені нічого надіти на бал!

Ліза - Так ти попроси матусю зшити тобі бальну сукню.

Роза - Ліза, дякую, ти мене врятувала.

Ліза - Будь ласка, звертайся.

Роза - Ліза! У мене нова проблема!

Ліза - А тепер що не так?!

Роза - Що я з хвостами на бал з΄явлюся?! І буду там, як опудало!

Ліза - Ну, зміни зачіску: завий кучері…

Малюк - Я тебе вже уявляю: така надзвичайна красуня кружляє у вальсі…

Роза (злякано) - А я не вмію кружляти у вальсі! Даремно старалися…

Роза плаче, її заспокоюють: Ліза подає водички, Малюк - хустинку. З΄являється Дружок.

Дружок - Що тут у вас сталося?

Малюк - Дружок, а ти зможеш Розу навчити вальс танцювати?

Дружок - Ні-і-і! Я - вальс не вмію. Ось брейк-денс - це запросто.

Роза плаче ще сильніше.

Ведуча - Вашу проблему можно неймовірно легко вирішити.

Всі - Да-а-а?!

Ведуча - Ну звичайно. Розі треба записатися в танцювальний гурток, де її зможуть навчити всіляким премудростям танцювального мистецтва.

Роза - Я - врятована! Давайте швидше вчитися…

Малюк - А коли у тебе бал?

Роза (замріяно) - А коли-небудь… Головне, щоб я до нього була готова… (Уходячи). До речі, мені ще принц потрібен! Допоможете здобути?

Всі - Роза! Розка!

Роза уходе за лаштунки, герої наздоганяють її.

- 4 -

Ведуча - А нам до наступної зустрічі готуватись пора,

Свої чарівні таночки дарує талановита дітвора!

Представляємо маленьких артистів,

Ну, справжніх танцюристів!

II. Конкурс «Танцювальний вернісаж» (колективний танок)

З΄являються Роза, Ліза, Дружок, тримають в руках аркуші з проведеними на комп΄ютері результатами тесту особистості за одягом.

Дружок - Нарешті результати теста готові. Так, гардероб з подібною кольоровою гамою видає особистість сміливу та спритну… Все вірно, це про мене… Але часто безвідповідальну, слабовольну…

Роза (заглядає у листок) - Чотири зірочки з десяти.

Ліза - Про волю і безвідповідальність прямо в ціль!

Дружок - Можно подумати тобі є, чим пишатись? (Вириває з рук Лізи результат тесту, читає). Витончена натура, але позбавлена кулінарних навичок. Ха-ха… Три зірочки з десяти!

Роза - А моїх шість поки ніхто не переміг! (Вихваляється своїм результатом тесту).

Дружок - Дурниці, все це випадкові характеристики. Зараз я вам доведу…

Дістає фото Малюка, зникає за лаштунками. Чується звук принтера. Він повертається з результатом проведеного тесту, показує Розі й Лізі.

Всі - Цього не може бути!!!

Роза - Іспитовий одягнений стильно, подібний гардероб видає природженого лідера…

Дружок (вириває тест, читає) - Зірку спорту або кіно, генія мистецтва… Да-а-а… Ось так живеш, а у тебе під носом підростає зірка світового масштабу. От пощастило Малюку, великим спортсменом стане…

Поки Дружок каже ці слова, позаду нього з΄являються Роза, Ліза. Вони приводять Малюка і намагаються займатися з ним акторським мистецтвом.

- 5 -

Ліза - Зберись і дай більше трагедії, почуттів…Поїхали…

Роза підправляє макіяж Малюку.

Малюк - Наша Тетянка так гірко ридає! (Падає без сил).

Дружок - Ви що тут за цирк влаштували?!

Малюк (піднімається, сидячи) - Це не цирк, це ж театр…

Дружок - Ти що, малюк! Ти ж природжений спортсмен!

Ліза - Так п΄ять хвилин перерви…

Відводять Дружка у сторону.

Роза - Ти чого нам заважаєш?!

Ліза - У Малюка всі данні для великого актора!

Роза - Ось доб΄ється він успіху, обов΄язково згадає про старших сестер.

Дружок - Краще хай згадає старшого брата, який його тренував. Малюк! Сьогодні офіційний день твого дорослення. Вперед до спорту!

Забирає Малюка, тягне за лаштунки. Роза та Ліза біжать за ними.

Разом - Віддай нашу зірку!!!

Ведуча - На небі зіроньки висять,

Так сяють, аж горять,

І наші зіроньки-малята

Не тільки вміють вірші декламувати,

А ще й можуть високу акторську гру показати!

III. Конкурс «Віршовані перлинки» (інсценування вірша)

Малюк вибігає з камерою, за ним виходить Дружок.

Малюк - Подробиці, скандали, сенсації…

Дружок перекривлює Малюка у камеру, потім її забирає.

Малюк - Віддай! Мене назначили оратором!

Дружок - Оператором.

- 6 -

Малюк - Все одно. Зараз буду оперувати. Лізці потрібні сенсації! Віддай!

Убігають за лаштунки. З΄являється Ліза.

Ліза - Добрий ранок! В ефірі «Барбоскін н΄юс»! Зараз і тільки зараз інтригуюча рубрика «Не-спо-ді-ва-ний гість»!

За дверима чути бойовий вигук. До зали під музику забігає абориген П΄ятниця зі списом, падає на підлогу, прислухається, встає, оглядається. Підходить до ведучої, вказує пальцем на себе, потім на неї.

П΄ятниця - П΄ятниця! Робінзона?

Ведуча - Ви впізнали нашого гостя?.. Так це П΄ятниця з безлюдного острова.

П΄ятниця - Так, так. П΄ятниця. (Показує на себе). Робінзона? (Показує на ведучу).

Ведуча - Ні, я не Робінзон, ти помиляєшся, П΄ятнице.

П΄ятниця (показує на одну дитину, на іншу тощо) - Робінзона?.. А де ж Робінзона?

Ведуча - Любий П΄ятнице, його тут і не було. Ти потрапив у дитячий садок «Пролісок».

Засяяв день сьогодні променисто,

Зібрались тут зірочки іскристі.

Наші маленькі конкурсанти

Бажають проявити свої таланти!

П΄ятниця - Таланти? Хто такі таланти?

Ведуча - І не хто такі. Талант - це цінний дар. А кожен малюк - це цілий світ. Хтось любить співати, хтось танцювати…

П΄ятниця - О, ми теж любимо! Коли впіймаємо ме-ме (показує роги), робим великий пих-пих, жарим ме-ме, потім робимо бум-бум (плескає в долоні) і на-на (пританцьовує). А давайте зробимо тут великий пих-пих, і будемо бум-бум і на-на!

Ведуча - Милий П΄ятнице, вогнище ми, мабуть, не будемо розпалювати. А як наші дошкільнята проявлять себе в оригінальному жанрі, давай подивимось.

- 7 -

Дива на цьому не кінчаються,

Сюрпризи тільки починаються!

IV. Конкурс «Дивовижні родзинки» (оригінальний жанр)

Ведуча - Тепер ти зрозумів які у нас яскраві таланти?

П΄ятниця- Ой, голова у-у-у… ж-ж-ж… Я краще піду пошукаю Робінзона…

П΄ятниця під музику уходить за лаштунки.

Ведуча - Нарешті надходить хвилююча мить:

Шановне журі, оцінки ми чекаємо!

Їх оплесками зустрічаємо!

Надається слово журі. Підведення підсумків, визначення переможців. Вручення нагород.

Ведуча - Ось і добігають до краю останні хвилини… Стихають останні акорди музики, змовкають прощальні слова віршів… Розходяться, сповненні вражень слухачі та учасники… Розходяться, несучи у життя поезію, романтику і вогонь творчості… Спасибі вам за участь та увагу! І - до нових зустрічей, до нових творчих злетів!

-

Івашко Марина Сергіївна - практичний психолог, тема "Індіанське плем*я. "Захисники природи", заняла ІІІ місце.

ВІДДІЛ ОСВІТИ СЕЛИДІВСЬКОЇ МІСЬКОЇРАДИ

ДОШКІЛЬНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД № 44 «ПРОЛІСОК»

Вул. Центральна,буд.111, тел. 062-377-03-98

Розвивальне заняття для дітей старшого дошкільного віку екологічного спрямування на

тему: «Індіанське плем’я

«Захисники природи».

Практичний психолог:

Івашко Марина Сергіївна

м. Селидове, 2017

Мета: формувати у дітей поняття «природа», значення «життя» рослин, тварин, людей; розвиток уяви, фантазії, творчого мислення та розвиток мовлення; створення позитивної емоційної атмосфери.

Обладнання: пов'язки на голову для дітей; картина природи; манна крупа; природний матеріал: камінці, солома, мушлі, каштани та інше; ватман; малюнки з зображенням землі, води, повітря та вогню; медалі.

Хід заняття.

І Етап. Організаційний

Привітання з елементами психогімнастики.

Психолог: «Діти давайте з вами утворимо коло та уявімо себе живими деревами. Руки наші – це гілочки ( пальці рук розтопирити), тулуб наш – це стовбур дерева. Гілочки наші тягнуться до сонечка, вони вітаються з ним, потім ми вітаємося один з одним своїми гілочками (діти обіймаються).»

Психолог: «Діти сьогодні нас чекає незабутня подорож до природи. На вашу думку, що таке природа? (відповіді дітей) А чи знаєте ви, що існують індіанці в далеких країнах, які дуже шанують природу та живуть з нею в гармонії. Давайте пограємо в індіанців! Я буду вашим вождем, а ви моє плем’я, але ми не прості індіанці – ми з дуже старовинного роду, яке має назву «Захисники природи». Від нас із вами залежить те, щоб вода, повітря, ліс і земля залишилися чистими та неушкодженими! Тому що ми – теж частина природи! (відбувається посвята дітей в індіанців, можна одягти дітям пов'язки на голову) Тепер ви моє плем’я, але ще не «Захисники природи»! Зараз відправимося в подорож , відшукаємо нашу домівку. А як ви гадаєте де живуть індіанці? (Відповіді дітей…) Правильно в лісі.»

ІІ Етап. Основний

Вправа «Проникнення до картини».

Картина з зображенням природи засипається манною крупою(гречкою,піском,сіллю). Діти почергово знімають частину насипу та вгадують,що ж зображено на схованій картині. Коли весь шар насипу буде знятий, дітям пропонується відповісти на питання:

- В яке місце ми потрапили?

- А чи чуєте ви звуки, які лунають з картини?

- На вашу думку, які тварини існують у цьому лісі?

- Які запахи ви відчуваєте?

Психолог: «Плем'я моє, давайте з вами створимо свій куточок чарівної природи!»

Вправа «Краса природи».

Перед дітьми викладається різний природний матеріал (камінці, каштан, мушлі, солома та інше) та вони разом з дорослим модулюють на великому ватмані картину природи (дерева, квіти, тварин тощо).

Психолог: « Діти, які ви молодці! Впоралися з завданням! А зараз послухайте свого вождя! Я вам розповім про чотири стихії».

Гра – розминка «4 стихії».

Психолог: «На нашій планеті існує 4 стихії – це земля, вода, повітря та вогонь.

Землю ми будемо зображувати так: присідаємо, опускаємо руки і торкаємося землі (підлоги). Воду ми будемо показувати так: простягаємо руки вперед і плавно їх опускаємо і піднімаємо перед собою. Повітря ми будемо показувати так: виконуємо кругові рухи перед собою.

Я називаю одну із стихій, а всі інші показують цю стихію відповідними рухами. Хто краще за всіх впорається, той стає замість вождя.»

Після гри дітям пропонується виконати вправу «Веселі перевертні».

Психолог зачитує орієнтований список запитань для дітей:

· Вогонь: друг чи ворог для людей? (Друг: він гріє людей своїм теплом, можна на ньому приготувати їжу. Ворог: може спалахнути пожежа, отримати опіки.)

· Вітер: добре чи погане? (Добре: у спеку освіжає,несе прохолоду. Погано: у мороз, якщо дме вітер,стає холодніше; сильний вітер може повалити дерева, зірвати дахи з будинків.)

· Дощ: добре чи погано? (Добре: допомагає рости врожаю. Погано: якщо сильно вимокнеш, можеш захворіти.)

Психолог: «Яке в мене тільки кмітливе плем’я! Ви справжні індіанці! Але побачимо, чи пройдете ви посвяту в «Захисників природи»? Чи складете ви іспит?»

Вправа «Можна, не можна».

Психолог: «Плем'я моє, пригадайте як слід поводитися на природі та що можна робити, а що не можна. Я буду називати дію, а ви коли згодні з твердженням, що не можна так робити будете робити так ( створювати індіанські звуки), а якщо не згодні - то будете похмуро хитати головою.»

Можна:саджати квіти, спостерігати за тваринами, годувати птахів, прибирати місце відпочинку в лісі та інше.

Не можна: ломати гілки дерев, кущів, рвати багато квітів, ображати тварин, вбивати комах, смітити на природі.

Дітям,які відповіли на запитання вірно роздаються медалі на яких зображені елементи природи (дерева, тварини, квіти тощо).

ІІІ Етап. Рефлексивний

Прощання. Діти сідають навкруги уявного вогнища (включити шум лісу).

Психолог: «Захисники природи» ви сьогодні дуже добре попрацювали! Але час відпочити. Заплющите очі та згадайте все чому я вас навчила! Ми частина природи! Ми повинні оберігати природу! Не можна кривдити рослини, тварин! Запам'ятайте це! А зараз розплющте очі! І ми з вами повертаємося з подорожі до нашого дитсадочка! До побачення!»

Використані джерела:

1. «Психолог» , червень 21 (213), 2006р.

2. «Психогимнастика», М,И. Чистякова, под.ред.М.И.Буянова, 2-е изд., Москва «Просвещение», 1995г.

3. «Порадник практичного психолога», О.Є. Марінушкіна, Ю.О. Замазій, Харків, вид. «Основа», 2007 р.

Кiлькiсть переглядiв: 273